onsdag 24. februar 2010

Ei raud lita stove


Slik ser huset ut frå vegen. Problemet er, som du ser på dette biletet, at vegen er ikkje der. Han er snødd ned.  Han vart rett nok brøyta nokre minutt før vi var ferdige med å flytte inn, men snødde att eit par dagar seinare. Vegen kryssar ein bø som ligg i enden av ei lang rekke bøar, så vinden får godt tak og tek med seg snø til å viske ut vegen med.

Men hus er der.  Det du ser i framgrunnen er uthuset. Der er veden lagra, og eg kan trøyste deg med at det er rikeleg med ved.  Elles er uthuset i bruk av huseigaren til å lagre ting.

Sjølve huset er nokså lite og sikkert meir enn hundre år gamalt.  Det minner meg om huset eg vaks opp i heime på Fossheim, men er litt annleis i det at kvart rom har golv i ei eiga høgd. Så når eg går frå eitt rom til eit anna, går eg anten eit lite steg ned eller opp.  Ja, det gjeld ikkje fullt alle rom - gongen og vindfanget er på same høgd og heimekontoret (som før var eit soverom) er berre litegrann høgare, og kjøkenet er jamhøgt med stova.  Dei to er halvvegs eitt rom, for det er ei døropning mellom dei men inga dør og ikkje hengsler for dør; det er meint å vere ope. 

Huset er nyleg renovert, i alle fall første høgda.  I stove og kjøken er både golv og vegger nye, i heimekontoret er i alle fall golvet nytt medan veggene ser ut til berre å vere målt over.  Av einkvan grunn er det ei lita glipe mellom golvet og eine veggen som skil heimekontoret frå uthuset.  Sidan uthuset sjølv har ganske gisne vegger, bles nordavinden beint inn der.  Eg tetta til med ei fille, det var iskaldt på føtene i den kulda vi hadde no i vinter.  No var dette rommet frå først av laga til soverom, og det kan vere folk flest likar å ha det kaldt når dei søv, men eg tvilar på at dette var med vilje gjort.  Då kunne det vore laga annleis, med ein ventil.  Det er nok heller slurv.

Men for det meste gjer huset tena.  Det er ikkje særleg isolert i andre høgda, men første høgda held varmen ganske godt når ikkje det er ovkaldt slik det var somme tider i vinter.  Veggene er tjukke, truleg er det tømmervegger som er kledde innvendig og utvendig, men om dei er isolerte utanom det kan eg ikkje sei.  Trur gjerne det, men kulden kjem til dels frå at huset har tre dører ut.  Ja, den eine er no til uthuset, men der er det like kaldt som ute.

Eg har framleis ikkje pakka opp alt og sett på plass.  Men det er ei anna soge.  Kan hende eg skal fortelje om flyttinga ein annan gong?


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar